Порівняно з вартістю телереклами під час виборів президента, ТРК "Україна" знизила максимальну ціну вдвічі, а канал "1+1" – підвищив, теж у 2 рази. Одразу після опублікування указу Володимира Зеленського про розпуск парламенту ЗМІ оприлюднили розцінки на політичну рекламу. Згідно з вимогами закону, лише після цього медіа можуть на замовлення кандидатів транслювати політрекламу. Кінцева дата оприлюднення розцінок – 25 травня. Ціни коливаються від 1,2 грн за секунду вночі на телеканалах "СТБ", "ICTV" і "Новий канал" до 2 987 гривень за секунду в прайм-таймі на "Інтері".
Рух ЧЕСНО опрацював дані про вартість політичної реклами під час президентської кампанії, які національні телеканали, радіо та деякі друковані видання опублікували в газетах "Урядовий кур'єр" і "Голос України". (Із цими даними можна ознайомитися за посиланням).
"Україна" вже не найдорожча
У період президентської виборчої кампанії найдорожчою була реклама на ТРК "Україна". Там секунда реклами у вечірньому прайм-таймі коштувала до 5 658 грн (без ПДВ). Зараз максимальна вартість секунди на ТРК "Україна" у вечірньому праймі знизилася вдвічі – до 2 829 гривень (без ПДВ).
Стільки ж наразі коштує реклама й на спортивних телеканалах "Футбол 1" і "Футбол 2", які теж входять до медіагрупи "Україна" Ріната Ахметова.
Найнижча ціна на рекламу в медіагрупі в нічні й досвітні години на розважальному каналі "Індиго TV" – 6-7 гривень.
Медіагрупа "Інтер" продає політичну рекламу навіть на дитячому "Піксель TV".
Найдорожче з-поміж каналів цієї медіагрупи коштуватиме реклама на "Інтері" – 2 897 гривень за секунду між 19:00 і 20:00. Найдешевша політреклама – за 518 гривень між 6:00 і 7:00.
На решті телеканалів групи вартість реклами навіть нижча за найдешевшу на "Інтері". На "НТН" за секунду у вечірньому праймі правлять 518 гривень.
Правила визначення ціни та вимоги до опублікування політичної реклами в медіа за законом
- Вартість реклами не повинна перевищувати середньоарифметичне значення ціни на комерційну рекламу за останні три квартали року, що передували року проведення виборів.
- Розцінки не можуть змінюватися протягом виборчого процесу.
- Агітація в засобах масової інформації здійснюється тільки після оплати її з рахунків виборчих фондів кандидатів чи партій.
- ЗМІ не мають права відмовити в наданні ефірного часу або друкованої площі будь-кому з кандидатів.
- Замовниками політичної реклами під час виборчого процесу для показу телерадіоорганізаціями можуть бути тільки партії, кандидати в депутати.
- Протягом демонстрації реклами обов'язково зазначається повна назва чи ім'я замовника. Для кращого сприйняття вона має займати щонайменше п'ятнадцять відсотків площі екрана й бути написаною контрастним до фону кольором.
|
На "1+1" вдвічі подорожчала секунда реклами
З-поміж телеканалів Ігоря Коломойського та братів Суркісів найдорожчою є реклама на "1+1" – до 2 250 грн у вечірньому прайм-таймі, а найдешевшою – в ефірі каналу "2+2", де за секунду рекламного блоку потрібно заплатити 170 грн.
Вартість секунди політичної реклами на "1+1" навіть у нічний час не опускається нижче від 900 грн.
Цікаво, що в період президентських перегонів розцінки на політрекламу на каналі були меншими. Тоді її мінімальна вартість становила 320 грн, а максимальна – 1 050 грн. Хоча під час розрахунку цін на рекламу для парламентської кампанії, згідно із законом, за основу мали б братися однакові показники – розцінки на рекламу протягом останніх 3 кварталів 2018 року.
Імовірно, на "1+1" затверджували розцінки на політрекламу під час президентської кампанії, виходячи з політичної доцільності та позиції власника, а не прив'язуючись до комерційної вартості реклами. Про це свідчать і слова самого Ігоря Коломойського.
"Знизили (ціни, – ред.), щоб усі мали можливість потрапити на телеекран у тому ж обсязі, у якому й Петро Олексійович. Тому що, якщо в нього у фонді лежить мільярд, а в когось – 100 мільйонів, або, навпаки, у нього – 500, а в когось – 50, то, якщо по 30 тисяч, поки він буде скільки хоче потрапляти (в ефір, – ред.), в інших гроші закінчаться. І на інше не залишиться. Це теж тиск грошима. Ми дали можливість усім. Це теж не дешева ціна. Допомогли всім, крім одного", – сказав Коломойський в інтерв'ю виданню "Українська правда".
На інших каналах ціни на транслювання телереклами до парламентських виборів є нижчими. Так, на каналі "2+2" секунда реклами коштує щонайбільше 750 гривень, а на "ТЕТ" – 585 гривень.
Інформаційні телеканали дешевші за рейтингові
З-поміж інформаційних телеканалів максимальна вартість секунди реклами під час парламентської кампанії буде на лояльному до екс-президента Петра Порошенка каналі "Прямий" – 700 гривень, а мінімальна – 500.
На "5 каналі", який належить Порошенкові, секунда у вечірньому праймі максимально коштує 277,16 гривні, а мінімально – 88,72.
Другий за вартістю секунди телеканал "NewsOne", який перебуває під впливомВіктора Медведчука. Там максимальна ціна реклами – 530 грн, а найнижча – 340.
Інший пов'язаний з Медведчуком телеканал "112 Україна" продає секунду реклами зо 94-127 грн.
300-250 гривень коштуватиме секунда політичної реклами на телеканалі родини львівського бізнесмена Петра Димінського "ZIK".
Секунда реклами на каналі бізнесмена й нардепа Костянтина Жеваго та дружини "нарфронтівця" Миколи Княжицького "Еспресо" до парламентських виборів коштуватиме до 250 гривень.
Реклама на "24 каналі", який належить дружині мера Львова Андрія Садового, коштує від 14 до 180 гривень.
Найдешевшу з-поміж розмовних каналів рекламу продає телеканал "Максі-ТВ", який виходить в ефір під лого "НАШ" і належить татові нардепа Євгенія Мураєва. Вартість секунди там – 80 гривень.
Суспільне ще дешевше
Під час президентської виборчої кампанії 2019 року максимальна вартість реклами на "UA: Перший" була 70 гривень. Зараз вона опустилася до 63,56.
На радіо максимальна ціна вдвічі нижча. На "UA: Культура" і "UA: Крим" секунду рекламного часу можна купити за 12 і 8 грн відповідно.
Нагадаємо, на попередніх виборах кандидати в президенти витратили в першому турі понад 1,7 мільярда гривень. Разом лідери перегонів Петро Порошенко та Володимир Зеленський віддали на передвиборчу агітаціюпротягом першого туру 728 мільйонів гривень. Основні статті видатківтрадиційні – телереклама та зовнішня реклама. А от витрат на просування всоціальних мережах у звітах майже немає.
25-29 березня були піковими днями за видатками на телерекламу топ-кандидатів у президенти. Зокрема, за розрахунками Руху ЧЕСНО, Юлія Тимошенко на день витрачала 7 мільйонів гривень, Петро Порошенко – 6,7 мільйона, Володимир Зеленський – 2,2 мільйона. При цьому інтенсивність реклами на телеканалах зросла до рекордних 129 показів роликів на добу, а самі ролики покоротшали й у середньому тривали лише по 25 секунд.
Під час виборчої кампанії десятки сторінок у Facebook поширювали рекламу проти кандидатів у президенти. Найбільше перепадало лідерам перегонів – Володимиру Зеленському, Юлії Тимошенко, Анатолію Гриценку та Петру Порошенку.
Агітація в інтернеті була і в день виборів, хоча цього дня вона заборонена.
Попередні вибори були першими, на яких ЦВК оприлюднила дані з фінансових звітів кандидатів у форматі, близькому до відкритих даних.
Уточнення
Після виходу матеріалу у прес-службі телеканалу "2+2" пояснили умови, на яких транслюють політичну рекламу:
"Один і той же сигнал телеканалу "2+2" поширюється одночасно двома різними юридичними особами: спосіб доставки супутник – ТОВ "Гравіс-Кіно", спосіб доставки ефірний (цифра) – ТОВ "Ріал Істейт-ТВ". Оскільки поширення ролику тільки одним способом доставки неможливо, розміщення здійснюється двома юридичними особами одночасно. Жодна з них не може поширювати передвиборну агітацію безкоштовно. Тому укладаються одночасно два договори – з двома компаніями і з кожної з них оплачується половина суми. Таким чином, на телеканалі "2+2" секунда реклами коштує щонайбільше 750 гривень, мінімальна вартість за секунду з 6:00 до 12:00 складає 170 гривень".
Коментарі
Дописати коментар