Найголовніші новини, скандали і закони за тиждень

Скандали Авакова, легалізація ДУК, судова тяганина Коломойського й Ахметова, борги Ахметова перед державою, нова рада реформ, закон про воєнний стан, євроінтеграція всі важливі новини тижня з коментрями з перших уст одним текстом.


МІЖНАРОДНЕ

Джон Керрі приїжджав до Путіна

Держсектретар США Керрі дзвонив Порошенкові після зустрічі з Путіним. В Порошенка повідомили про розмову: "Джон Керрі поінформував Петра Порошенка щодо своїх переговорів у Росії.
Співрозмовники скоординували подальші дії задля деескалації на Донбасі, а також обговорили кроки, які мають здійснити сторони для повного виконання Мінських домовленостей."
Міністр закордонних справ РФ Лавров сказав про місце України серед тем зустрічі таке: "Одной из центральных тем, разумеется, был украинский кризис. Между Россией и США существуют определённые разногласия относительно его генезиса и нынешних оценок развития. Но мы однозначно были едины в необходимости решать эту проблему исключительно мирным путём – через полное и всестороннее выполнение Минских договорённостей, включая прямой диалог между Киевом, Луганском и Донецком по всем аспектам, специально обозначенным в одобренном 12 февраля с.г. в Минске «Комплексе мер». Это, безусловно, касается строгого соблюдения перемирия, обеспечения отвода вооружений, налаживания процесса конституционной реформы с учетом мнения Донецкой и Луганской областей, подготовки и проведения местных выборов, решения экономических проблем, которые сейчас осложняются введением Киевом блокады, – словом, выполнения всех без исключения положений Минского документа от 12 февраля. Договорились использовать влияние США и Российской Федерации на стороны конфликта, чтобы последовательно и настойчиво побуждать их к поиску и достижению договорённостей по практическому выполнению всего, о чём договорились в Минске."

 

БІЗНЕС І ОЛІГАРХИ

Донецькобленерго Ахметова заплатить державі 788 млн боргу

ПАТ "ДТЕК Донецькобленерго" повинно заплатити ДП "Енергоринок" 788 млн грн боргу за спожиту електроенергії, а також 37 млн грн пені, штрафу та інфляційних нарахувань.
​ ​
Таке рішення 5 травня 2015 року прийняв господарський суд Запорізької області​. Суд встановив, що заборгованість "ДТЕК Донецькобленерго" утворилася в вересні-грудні 2014 року. За цей період "Енергоринок" поставив компанії майже 2,5 млрд кВт.г. електричної енергії на загальну суму 1,6 млрд грн. Але "ДТЕК Донецькобленерго" розраховувалося не повністю, внаслідок чого утворилася заборгованість в 788 млн грн.

Упостанові про виділення землі йдеться, що «в оренду передається земельна ділянка загальною площею 2665560+/- 575 кв. м, розташованої в г. Севастополь, Балаклавський район, в районі гори Гасфорт». Як зазначено в документі, земля, що виділяється, належить до категорії «земель населених пунктів», а вартість 1 кв. м ділянки визначена постановою у розмірі 536,96 тисяч рублів.

Приватизація держпідприємств

11 травня "Економічна правда" повідомила: "Кабінет міністрів затвердив перелік об’єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році. Про це йдеться у постанові Кабінету міністрів № 271 від 12 травня 2015 року.
Фонду державного майна доручено забезпечити виставлення на продаж об’єктів, із застосуванням як основного способу продажу - конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону без встановлення обмежень для допуску учасників, крім випадків, передбачених законодавством, та з урахуванням встановлених санкцій.
"Міністерству економічного розвитку і торгівлі та Фонду держмайна у випадках, передбачених законодавством, та із залученням в установленому порядку радників забезпечити проведення спеціальних зустрічей з інвесторами щодо об’єктів, включених до списку приватизації", - йдеться у постанові.
"Уповноваженим органам управління державним майном у разі потреби здійснити передприватизаційну підготовку об’єктів державної власності, які підлягають підготовці до продажу, та передати їх в установленому порядку Фондові державного майна", - зазначається у документі.
За пропозиціями уповноважених органів управління до переліку державного майна, що підлягає приватизації, було включено понад 300 об'єктів.
Зокрема, в добувній промисловості серед них фігурує: державний концерн "Укрторф", відокремлений підрозділ Шахтоуправління "Нововолинське" ДП "Волиньвугілля",  Шахта "Південнодонбаська №3 ім. Сургая", Шахта "Дмитрова" ДП "Красноармійськвугілля", Шахта "Центральна" ДП "Красноармійськвугілля", відокремлені підрозділи ДП "Львіввугілля" та інші.
Також в списку є пакет акцій 16,5% Шахти ім. Засядька, та 50,5% ТОВ "Керамнадра".
В енергетичній галузі це: "Центренерго" – 78% акцій, , "Донбасенерго" – 25%, Херсонська ТЕЦ, Одеська ТЕЦ, Миколаївська ТЕЦ та пакети акцій обленерго.
В нафтогазовій галузі – пакети акцій міськгазів.
В сільськогосподарській галузі – ДП "Конярство України" (близько 40 тисяч га землі), Яготинський цукровий завод, ДП "Чутове" та інші.
В транспортній галузі: Гайворонський тепловозремонтний завод, Івано-Франківський локомотивремонтний завод, ТОВ "Торговий флот Донбасу", Авіакомпанія "Горлиця", авіаційне підприємство "Універсал Авіа".
В будівельній галузі: ПАТ "Дніпрометробуд".
В хімічній промисловості: Сумихімпром, Одеський припортовий завод, АК "Свема".
Також в списку фігурує ПАТ "Президент Готель", ПАТ "Атомпрофоздоровниця", ПАТ "Укрнафтопродукт".  
В тому числі в цьому списку фігурують підприємства, які були виключені із переліку об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації.
Зокрема, йдеться про 13 портів, ПАТ "Українське Дунайське Пароплавство", українська будівельна корпорація "Укрбуд" та інші.
З повним списком об'єктів, що підлягають приватизації у 2015 році можна ознайомитися за посиланням."

Суд Ахметова і Коломойського

Господарчий суд Києва 24 квітня відмовив компанії "Бізнес-Інвест", яка входить до групи "Приват" Ігоря Коломойського, про визнання незаконної приватизації в 2011 році 45,103% енергогенеруючої компанії "Західенерго", переможцем якої став холдинг "ДТЕК" Ріната Ахметова.
"Бізнес-Інвест" в суді наполягав на незаконності приватизації Західенерго у зв'язку з відсутністю реальної конкуренції і лобіюванням інтересів "ДТЕК" органами державної влади в тому числі колишнім ррезидентом Віктором Януковичем. Суд вирішив, що компанія не надала доказів порушення її прав під час приватизації і відхилила позов. 
У листопаді 2011 року холдингова компанія групи "ДТЕК" DTEK Holdings Limited (Кіпр) стала переможцем конкурсу з приватизації 45,1% акцій "Західенерго". "ДТЕК" був єдиним учасником конкурсу. Ще раніше Госпсуд Києва відхилив аналогічний позов "Бізнес-Інвеста" з приватизації 50% енергопостачальної компанії "Закарпаттяобленерго".

ДТЕК подарує Нафтогазу газу

ДТЕК, компанія, яка є власником "Київенерго", яке постачає тепло жителям Києва і заборгувала "Нафтогазу", компанії яка офіційно є власником всіх газорозподільчих мереж України, 3,9 млрд грн. ДТЕК придумали схему як відшкодувати борги, які перед ним мають споживачі. Про нього написала прес-служба ДТЕК: "Враховуючи значну заборгованість за спожитий газ з боку ПАТ «Київенерго» (входить до групи компаній ДТЕК) перед НАК «Нафтогаз України» та неготовність товариства погасити накопичені борги грошима, Нафтогаз готовий прийняти газ, вироблений іншими підприємствами групи ДТЕК, в рахунок заборгованості Київенерго.
Наразі заборгованість підприємств групи ДТЕК перед Нафтогазом за спожитий газ складає 3,9 млрд грн. З них 3,5 млрд грн – заборгованість Київенерго, яка вже призвела до відключення гарячого водопостачання у багатьох будинках м. Києва. Київенерго є найбільшим підприємством-боржником Нафтогазу.
Нафтогаз зауважує, що залік обсягів газу, що належить ДТЕК, в рахунок погашення заборгованості Київенерго сприятиме фінансовому оздоровленню столичного виробника теплової енергії та дозволить у найкоротші строки відновити постачання гарячої води у будинки киян."

Донецькобленерго Ахметова заплатить державі 788 млн боргу

ПАТ "ДТЕК Донецькобленерго" повинно заплатити ДП "Енергоринок" 788 млн грн боргу за спожиту електроенергії, а також 37 млн грн пені, штрафу та інфляційних нарахувань.
​ ​
Таке рішення 5 травня 2015 року прийняв господарський суд Запорізької області​. Суд встановив, що заборгованість "ДТЕК Донецькобленерго" утворилася в вересні-грудні 2014 року. За цей період "Енергоринок" поставив компанії майже 2,5 млрд кВт.г. електричної енергії на загальну суму 1,6 млрд грн. Але "ДТЕК Донецькобленерго" розраховувалося не повністю, внаслідок чого утворилася заборгованість в 788 млн грн.

 

НОВІ ЗАКОНИ


Фінансові операції більше не обкладаються воєнним збором

12 травня ВРУ прийняла зміни до воєнного збору. В пояснювальній записці вказано про причини маленьких змін: "Включення операцій з валютними цінностями до об’єкту військового збору спричинило негативний вплив на ринок операцій з іноземною валютою.
До операцій з валютними цінностями включаються також  операції з  переходом права власності на національну валюту. Отже, за такого підходу, доходом фізичної особи вважаються як операції з купівлі іноземної валюти  (у сумі придбаної валюти), так і операції з продажу іноземною валюти.
З економічної точки зору при операціях з валютними цінностями відбувається еквівалентний обмін однієї цінності на іншу. Джерело доходу фізичної особи в даному випадку відсутнє. Натомість, існуюча редакція ПКУ визнає всю вартість еквівалентного обміну як об’єкт для військового збору. Така ситуація є неприпустимою."

Місія аналізу ситуації на Донбасі

13 травня почала роботу оціночна місія Євросоюзу з аналізу ситуації на Донбасі. Про це домовилися президент Петро Порошенко та президент Європейської Ради Дональд Туск, повідомляє прес-служба президента України. 

Спецзв’язок Міноборони з’явився в новинах

Верховна Рада України 12 травня ухвалила Закон "Про загальну чисельність Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України." Ним Затверджено загальну чисельність Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України  в кількості 7595 осібсере них 6095 військових.

 

Звернення до міжнародних організацій щодо прав кримських татар

Верховна Рада України прийняла Постанову «Про Звернення Верховної Ради України до Організації Об'єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, світових лідерів та всіх членів міжнародного співтовариства щодо засудження порушень прав і свобод кримськотатарського народу»


​Є домовленість про легалізацію Добровольчого українського корпусу

У Міноборони й "Правого сектора" є домовленість про легалізацію "Добровольчого українського корпусу."​ Про це 14 травня написав Дмитро Ярош, керівник "ПС" на ФБ: "Відбулась зустріч з керівництвом ЗСУ, СБУ, МВС, АТЦ.
З нашого боку були присутні я, Командир ДУК ПС Андрій Стемпіцький, заступник комбата 5 ОБАТу Валерій Чоботар.
Домовились зняти напругу навколо Корпусу і не допускати неузгоджених дій як з одного, так і з другого боку. Написали дорожню карту співдії державних силових структур і ДУКу, презентували законопроект про Добровольчий Український Корпус.
Сподіваємося, що всі домовленості цього разу будуть виконані та непорозуміння відійдуть у минуле.
P.S. Законопроекти "Про ДУК" і "Про зброю" виносимо на обговорення громадськості і розміщуємо їх на ресурсах Правого сектору."

Нацбанк взявся встановлювати бенефіціаріїв і пов’язаних осіб банків

​Нацбанк взявся перевіряти бенефіціаріїв банків. Є постанова № 315. Прийняли її 14 травня. Постанова установлює що банкам "у строк до 29 травня 2015 року подати до Національного банку України перелік пов’язаних із банком осіб станом на 01 травня 2015 року в електронному вигляді у форматі EXCEL за формою, наведеною в додатку до цієї постанови; до запровадження Національним банком України відповідної форми статистичної звітності забезпечити щомісячне (до 10 числа після звітного періоду) подання до Національного банку України актуалізованого переліку пов’язаних із банком осіб в електронному вигляді у форматі EXCEL за формою, наведеною в додатку до цієї постанови." Ще постанова 315 визначає параметри пов'язаної особи, чого раніше не було виписано в законодавстві України.​Пов'язаними особами тепер вважаються всі, хто має в одного тільки банку борги, спільну інфраструктуру, спільних юридичних радників, постачальників послуг,  економічна залежність і діяльність в галузі, де банк займає виняткову позицію. Пов'язаною автоматично вважається юридична чи фізична особа "особа, щодо якої наявна публічна інформація про її пов’язаність із банком документально нею не спростована", а також якщо "процентні, комісійні та операційні доходи (витрати) за операціями з особою є відмінними від поточних ринкових умов/умов операцій з іншими боржниками/контрагентами".

 

Порошенко підписав декомунізаційні закони

15 травня Президент Порошенко підписав 4 декомунізаційні закони: "«Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки»; «Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917 - 1991 років»; «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939 - 1945 років» та «Про правовий статус та вшанування пам'яті борців за незалежність України у ХХ столітті»." - Пише сайт Порошенка і додається що далі буде визначено покарання: "Підписуючи зазначені закони, Глава держави заявив, що найближчим часом до Верховної Ради буде подано проект закону, спрямований на удосконалення норми щодо відповідальності за порушення Закону про статус борців за незалежність України у ХХ столітті. Законопроектом, ініційованим Президентом, пропонується усунути колізії, які можуть бути використані для зловживання нормами законодавства, порушення прав і свобод людини і громадянина, зокрема, в частині свободи наукових досліджень і міжнародної співпраці та діалогу.
Журналіст(-ка) "Цензор.НЕТ"​ вичитав(-ла) що відповідно  до підписаних 15-го "законів про декомунізацію" залишки тоталітарних режимів мають бути прибрані за півроку. Цю сенсацію коментував Голова інституту національної пам'яті Володимир Вятрович​, який раніше виступав як прихильник карної відповідальності за "недекомунізацію". Він "Цензор.Нет" сказав "Эту реботу должны сделать органы местного самоуправления и им на это выделено полгода. Если на протяжении полугода эта работа не будет сделана, предусмотрен механизм, по которому эти функции берет на себя государственная администрация... Мы начали уже первый этап этой работы - сбор информации по всем областям, и через неделю у нас должен быть список населенных пунктов, подлежащих переименованию. Это не совсем просто, так как некоторые названия выглядят невинно, но на самом деле подлежат переименованию по закону. Например, на Львовщине есть село Максимовка, на первый взгляд ничего странного, но на самом деле оказывается, что в 40-х годах его переименовали в честь энкаведиста Максимова, боровшегося там с УПА, То же касается и памятников. Тут возможен этап определения их художественной ценности и перемещения для дальнейшего пребывания в будущих музеях тоталитарного искусства. Кроме того, подлежат переименованию юридические лица. Это касается, например, торгового центра "Большевик", газеты "Комсомольская правда", завода "Ленинская кузня.»

Київрада хуткіша за Порошенка

Київміськрада 14 травня зобов'язалась до 24 серпня, Дня незалежності України, познімати по всьому Києву всі зображення серпа й молота як комуністичних символів, а до кінця березня 2016 року на їх місці впаяти національні символи України. Я навіть боюся уявити які оксюморони повиходять, але заступник Кличка як мера Олексй Резников додатково похвалився: "«Задолго до принятия парламентом закона о декоммунизации, еще в прошлом году, городские власти уже начали делать первые шаги в этом направлении. Уже многим улицам, которые в свое время были переименованы в честь тех или иных лиц, которые отражают тоталитарный коммунистический режим, возвращены их исторические названия. Еще до принятия закона, в арках возле Киевсовета было закрыто плитку с советской символикой»

Децентралізація через монополізацію

​В Києві створено єдиний центр, який буде надавати комунальні послуги. Називається він "Центр комунального сервісу". До того їх було 39. Тепер створили надбудову. Проти неї в квітні протестували активістивсередині квітня 2015 року, тому що ця установа суперечила генеральній лінії на децентралізацію і передання максимуму повноважень держорганів на місця. За нього проголосували ще 14 вітня. Прес-служба Київради повідомляє ​слова зама Кличка-місьдержадміністратора Димтра Пантелеєва: "Концерн займатиметься погашенням борів та об'єднуватиме в собі низку сервісних центрів для населення. Ми ліквідовуємо старі підприємства, які багато років накопичували борги, не дбаючи про розвиток та покращення послуг для населення. Адже в кожному районі вже створені більш ефективні з позиції менеджменту окремі управляючі компанії. Саме вони на рівні району забезпечуватимуть юридичний, організаційний, фінансовий супровід діяльності районної системи ЖКГ, керуватимуть роботою низки ЖЕКів, які перетворюються на дієві ремонтно-експлуатуючі дільниці. Ремонтні дільниці залишаються на місцях з необхідним для роботи штатом майстрів, двірників, слюсарів тощо, але суттєво скорочуються посади керівників та витрати на їх утримання"

 

 

Закон «Про правовий режим воєнного стану»

12 травня ВРУ прийняла Закон "Про правовий режим воєнного стану." Він був поданий Президентом Порошенком. Зареєстрований під номером 2541 ще в квітні.
Воєнний стан в ньому визначається як "особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень."
Правова основа введення воєнного стану "Конституція України, цей Закон та указ Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, затверджений Верховною Радою України."
Стаття 26 прийнятого закону повідомляє, що цивільні не мають права оцінювати діяльність військових в часи, коли оголошена війна "Контроль за діяльністю військового командування, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в умовах воєнного стану здійснює Рада національної безпеки і оборони України.
В новому законі визначено повноваження військових адміністрацій (дві вже працюють в Донецькій і Луганській областях). Зокрема, статтею 4 вказано що на час війни органи місцевого самоврядування переймають військові через військові адміністрації, а в статті 15 вказано їх повноваженя. Витяг зі статті 4:"Військові адміністрації населених пунктів формуються з військовослужбовців військових формувань, утворених відповідно до законів України, осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів, які відряджаються до них у встановленому законодавством порядку для виконання завдань в інтересах оборони держави та її безпеки із залишенням на військовій службі, службі в правоохоронних органах без виключення зі списків особового складу, а також працівників, які уклали з Генеральним штабом Збройних Сил України трудовий договір. 
У разі набуття районною, обласною державною адміністрацією статусу відповідно районної, обласної військової адміністрації посади державних службовців у таких адміністраціях можуть заміщатися військовослужбовцями військових формувань, утворених відповідно до законів України, особами рядового і начальницького складу правоохоронних органів, які відряджаються до них у встановленому законодавством порядку для виконання завдань в інтересах оборони держави та її безпеки із залишенням на військовій службі, службі в правоохоронних органах без виключення зі списків особового складу."
Під час воєнного стану не можна проводити вибори, розпускати парламент, а контроль над свободою громадян, повноваження держави з використання людей для примусової праці зростає:
Стаття 8. Заходи правового режиму воєнного стану

11) регулювати роботу підприємств телекомунікацій, поліграфічних підприємств, видавництв, телерадіоорганізацій, телерадіоцентрів, театрально-видовищних закладів та інших підприємств, установ, організацій і закладів культури та засобів масової інформації, а також використовувати місцеві радіостанції, телевізійні центри та друкарні для військових потреб і проведення роз'яснювальної роботи серед військ і населення; забороняти роботу приймально-передавальних радіостанцій особистого і колективного користування та передачу інформації через комп'ютерні мережі;
12) у разі порушення вимог або невиконання заходів правового режиму воєнного стану вилучати у підприємств, установ і організацій усіх форм власності, окремих громадян телекомунікаційне обладнання, телевізійну, відео- і аудіоапаратуру, комп'ютери, а також у разі потреби інші технічні засоби зв'язку;
13) забороняти торгівлю зброєю, сильнодіючими хімічними і отруйними речовинами, а також алкогольними напоями та речовинами, виробленими на спиртовій основі;
14) встановлювати особливий режим у сфері виробництва та реалізації лікарських засобів, які мають у своєму складі наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори, інші сильнодіючі речовини, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
15) вилучати у громадян вогнепальну зброю та боєприпаси, холодну зброю, а у підприємств, установ і організацій також навчальну та бойову техніку, вибухові, радіоактивні речовини і матеріали, сильнодіючі хімічні та отруйні речовини;
16) забороняти громадянам, які перебувають на військовому обліку у Міністерстві оборони України, Службі безпеки України або Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу відповідно військового комісара або керівника відповідного органу Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України; обмежувати проходження альтернативної (невійськової) служби;
17) встановлювати для фізичних і юридичних осіб військово-квартирну повинність з розквартирування військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів, особового складу органів і підрозділів цивільного захисту, евакуйованого населення та розміщення військових частин, підрозділів і установ;
18) встановлювати порядок використання сховищ, інших захисних споруд цивільного захисту;
19) проводити евакуацію населення, якщо виникає загроза його життю або здоров'ю, а також матеріальних і культурних цінностей, якщо виникає загроза їх пошкодження або знищення, згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України;
20) запроваджувати в разі необхідності нормоване забезпечення населення основними продовольчими і непродовольчими товарами, лікарськими засобами і виробами медичного призначення;
21) усувати з посад керівників підприємств, установ і організацій за неналежне виконання ними своїх обов'язків, призначати виконуючих обов'язки керівників зазначених підприємств, установ і організацій;
22) вживати додаткових заходів щодо посилення захисту державної таємниці;
23) інтернувати (примусово оселяти) громадян іноземної держави, яка загрожує нападом чи здійснює агресію проти України.
2. У місцевостях, де ведуться бойові дії, запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану покладається безпосередньо на військове командування та військові адміністрації (у разі їх утворення).
​​
3. Запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану провадиться відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України типового плану запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.

Стаття 9. Здійснення органами державної влади та органами
місцевого самоврядування повноважень в умовах
воєнного стану

1. В умовах воєнного стану Президент України, Верховна Рада України здійснюють повноваження, які відповідно до Конституції України віднесені до їх відання.
2. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної  Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Стаття 10. Неприпустимість припинення повноважень органів
державної влади, інших державних органів в умовах
воєнного стану
1. У період воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а також судів, органів прокуратури України."
Стаття 12 повідомляє про діяльність ВРУ в умовах оголошеної війни "1. Верховна Рада України в разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях працює у сесійному режимі.
2. У разі закінчення строку повноважень Верховної Ради України під час дії воєнного стану її повноваження продовжуються до дня першого засідання першої сесії Верховної Ради України, обраної після скасування воєнного стану.
3. Повноваження Верховної Ради України, передбачені Конституцією України, в умовах воєнного стану не можуть бути обмежені."

Відчуження майна
Стаття 23 визначає чи буде претендувати особа, в якої на протреби війни вилучили майно: "2. Якщо майно, що було примусово відчужене у юридичних і фізичних осіб, після скасування правового режиму воєнного стану збереглося, колишній власник або уповноважена  ним  особа має право вимагати у судовому порядку повернення такого майна на умовах, визначених законом.
3. Колишній власник майна, примусово відчуженого у зв'язку із запровадженням та здійсненням заходів правового режиму воєнного стану, може вимагати взамін надання йому іншого майна, якщо це можливо."

"Стаття 26. Правосуддя в умовах воєнного стану

1. Правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України.
2. Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
3. У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів.
4. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається."


Процедура оголошення воєнного стану така:
"Стаття 5. Порядок введення воєнного стану

1. Пропозиції щодо введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях на розгляд Президентові України подає Рада національної безпеки і оборони України.
​​
2. У разі прийняття рішення щодо необхідності введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях Президент України видає указ про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях і негайно звертається до Верховної Ради України щодо його затвердження та подає одночасно відповідний проект закону.
​​
Указ Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях 
​​
підлягає негайному оголошенню через засоби масової інформації або оприлюдненню в інший спосіб.
​​
3. У разі оголошення указу Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях Верховна Рада України збирається на засідання у дводенний строк без скликання та розглядає питання щодо затвердження указу Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях в порядку, встановленому Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України.
У разі оголошення указу Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях керівники органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності зобов'язані сприяти негайному прибуттю народних депутатів України на засідання Верховної Ради України та здійсненню їх повноважень.
​​
4. Указ Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, затверджений Верховною Радою України, офіційно оприлюднюється разом із законом щодо затвердження такого указу Президента України та набирає чинності одночасно з набранням чинності таким законом.
5. Оголошення стану війни за необхідності здійснюється Верховною Радою України за окремим поданням Президента України.


СКАНДАЛИ

Росія вже погоджує відправлення гумконвою на Донбас з Україною


МЗС РФ 10 травня просила Україну забезпечити безпеку 26-му російському «гуманітарного конвою»для Донбасу, який планується відправити 14 травня. «З метою якнайшвидшої доставки гуманітарного вантажу нужденним жителям Донецької та Луганської областей російська сторона звертається до української сторони з проханням надати необхідне сприяння, у тому числі у питаннях безпеки», - йдеться в документі.​ Повідомляється, що «гуманітарний вантаж» для населення Донецької та Луганської областей (продукти харчування - 1070 тонн, товари першої необхідності - 25 тонн, канцелярські товари - 8 тонн, будівельні матеріали - 10 тонн) загальною вагою понад 1100 тонн, при цьому для Донецької області - понад 560 тонн, для Луганської області - понад 540 тонн, планується доставити автомобільними колонами з більш ніж 100 машин (з них машин супроводу - 17) 14 травня через пункти пропуску «Матвєєв Курган» і «Донецьк».

Земля в Криму для «Нічних вовків» Путіна

Ще 10 травня російській молодіжній організації «Нічні вовки», яка стала відомою через прокремлівську позицію в анексії Криму кримська  влада виділила десятки гектарів землі під «багатофункціональний спортивно-патріотичний центр екстремальних видів спорту», передають «Крим.Реалії».

Сферичний заступник Абрамовичуса у вакуумі

Навколо мінекономрозвитку розгортається скандал. Є випускник Гарварду Саша Боровик. Він працював як радник міністра Абрамовичуса, цього тижня став заступником міністра. Навіть було на фейсбуці фото дверей, де була табличка "Саша Боровик, заступник міністра економчного розвитку й торгівлі України." Але Боровика звільнили через електронну пошту. Про це він сказав 15 травня "Радио Вести": "Вчера утром я проснулся, и там был анонс – ты на работу не приходи, имейл твой рабочий отключаем. Это был помощник Айвараса (автор письма), но был подписан Айварасом...В конце января я все бросил и переехал из Лондона сюда… Я начал работать в Украине в Кабмине, в министерстве как волонтер. В этом время я готовил документы, в том числе на гражданство. 11 марта меня пригласили на Кабмин, где я получил рекомендации и поддержку... На самом деле я не хотел уходить, я не хочу уходить. Я хочу продолжить работать для страны". 
До того на свому ФБ Боровик написав про розбіжності в швидкості реформ з Айварасом Абрамовічусом, які гіпотетично стали причиною звльнення: "In light of my move and Aivaras' public statement, I would like to say that I have not experienced any personal issues with the Minister. I also believe he has assembled an excellent team around himself. My argument with him was intellectual. I argued that the country needs a coherent economic strategy and, in my view, the Ministry should develop a liberal agenda for Ukraine -- and within this it should move out from the economy as soon as possible. I also argued that a mere deregulation would not do the trick, as there has to be some design behind it. We also were disagreeing on a speed of reforms. I argued that they should run faster and go deeper. He thought that we were doing just fine. I didn't claim to be right but I insisted and continue to insist that such intellectual debates should be encouraged at the Ministry and among its leadership."
Лебединою піснею того як хотів би працювати Боровик в мінекономрозвитку стала цитата з його фейсбук-сторінки: "Нова система повинна бути побудована людьми з мріями, а не відповідно до теоретичних моделей оптимального секвенування." Ці люди можуть бути тільки тими, кого Вільямсон назвав ""Техно-pols» -- породa економічних технократів, що приймають політичнy відповідальнiсть. У відповідності до цієї відповідальностi техно-pols, не враховуючи неминучі політичні зазори і падіння в немилість до системи, повинні стверджувати, що ризикована стратегія краще, ніж безнадійна."

Арсеній Яценюк 15 травня прокоментував історію з Боровиком як аспект в діяльності міністра й радника "Ми дуже зараз активно працюємо над кадровим резервом і кадровим поповненням. Ви згадали прізвище, ви задали питання по прізвищу, і я вчора побачив в Інтернеті цю історію. Об'єктивно, звичайно, що Прем'єр за все винен. Міністр посварився з своїм радником, радник посварився з секретарем. О'кей, я готовий нести відповідальність за все. Це компетенція виключно міністра. І міністр прийняв таке рішення, і  я поважаю рішення міністра. Але до будь-кого, в тому числі і до цієї людини я звертаюсь. Якщо ви хочете працювати на Україну, наші двері відкриті, навіть  не дивлячись на те, що у вас є якісь непорозуміння з міністром. У мене є багато іншої роботи, приходьте."
Політолог Володимир Фесенко прокоментував скандальчик з Боровиком як майже штатну в держуправлінні й політиці: "Эта ситуация - продолжение войны между Яценюком и его недоброжелателями, среди которых, конечно же, видное место занимают политики, связанные с Фирташем и Левочкиным. Но не только. При этом я не стал бы упрощать ситуацию: у Яценюка есть очень много критиков и внутри самой коалиции, и их число увеличилось в связи с непопулярными социальными и экономическими реформами, проведенными правительством. Разумеется, любой повод или скандал, связанный с представителями команды премьера либо с ним самим, активно используется.
В случае с Боровиком сказать сложно: это весьма неоднозначная ситуация, и я бы не торопился с выводами относительно того, кто прав, а кто виноват. Как я понимаю, Министерство экономики, да и сам Абромавичус были недовольны работой Боровика. Почему – не знаю. В конце концов, есть такое понятие, как командная несовместимость. Судя по его бэкграунду и репутации, Боровик – очень хороший специалист. Но не каждый хороший специалист в состоянии стать хорошим менеджером и вписаться в управленческую команду.
Вспомним историю с Шереметой: великолепный публицист, известный экономист, очень уважаемый человек. Но, судя по всему, работа в министерстве была не его занятием. Не каждый человек имеет управленческие таланты, и не каждый управленец в состоянии стать жестким, эффективным реформатором. Это нужно учитывать. Кроме того, есть индивидуалисты, которые не вписываются в команду; есть люди конфликтные, которые умеют руководить своим бизнесом, но не в состоянии работать под чьим-то началом."

Сергій Мельничук і Аваков

​Арсен Аваков, мінстр внутрішніх справ сказав, що Сергій Мельничук, екс-комбат "Айдару," реформованого колись добровольчого батальйону ЗСУ до Автрії разом з Головою в добу розквіту Януковича Владиславом Каськівим. Щодо останнього велося слідство, а з Мельничука вже другий тиждень ВРУ не може зняти депутатську недоторканність за 2 мітинги під Міноборони проти переформування батальйону, зміну командування і номера частини після того як Сергія Мельничука вибрали нардепому списках РПЛ. 
​​Насправді ж з Каськівим все ясно, журналісти "Наших грошей" ще в 2012 році показали де Каськів вкрав і що вкрав землі під час підготовки "Євро - 2012".
А Мельничук 13 травня дав прес-конференцію в «Майдан прес-центрі» і сказав, що Аваков бреше, держава нищить добровольчі батальйони. Після неї пішов на засідання ВРУ.

Аваков і Чеботар

Сергій Чеботар, скандальний заступник Авакова 13 травня подав у відставку​ "У зв’язку із систематичним цькуванням у вигляді замовних публікацій наклепницького характеру в засобах масової інформації... Я стверджую, що нічим не заплямив свою честь і готовий надати всі документи і будь-які пояснення щодо інкримінованих мені публічно інепублічно епізодів  як правоохоронним органам, так і журналістам, для об’єктивного, незаангажованого і чесного розслідування.
Я наполягаю, щоб, не враховуючи мою відставку, органи прокуратури провели ретельне професійне розслідування всіх епізодів корупції, зловживань службовим становищем, перевищень повноважень та інших правопорушень, які були пред’явлені мені в засобах масової інформації.
Я сподіваюся, що результати розслідування будуть оприлюднені і моє ім’я буде очищено від сфабрикованих звинувачень, а імена замовників і виконавців цього цькування стануть надбанням громадськості.
Я впевнений, що зможу захистите своє добре ім’я і продовжити роботу на благо Українського народу." - сказано в заяві Чеботаря на сайті Міністрества внутрішніх справ.
​Чебоар звільнився з посади заступника Арсена Авакова, міністра внутрішніх справ і став його радником. Про це сказав народний депутат Дмитро Добродомов: "Нічого не змінилося. Після скандалу Сергій Чеботар нібито звільнився з посади заступника міністра МВС, але він продовжує сидіти в тому ж кабінеті, із тими ж секретарками та водіями, і курувати всі ті ж питання і схеми, якими займався до цього, але вже в якості радника Авакова... Замість Чеботаря на посаду заступника Авакова призначено людину тієї самої системи, такого собі Олексія Тахтая, який до цього був директором департаменту фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку МВС. Він задіяний разом із Чеботарем у різних корупційних скандалах."

ВРУ збирається звільнити Авакова

У ВРУ зареєстрували проект постанови про відставку Арсена Авакова, міністра внутрішніх справ. Сталося це 14 травня. В тексті постанови два пункти і вони гласять:
          «1. Звільнити Авакова Арсена Борисовича  з  посади 

Міністра внутрішніх справ України. 
          2.    Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.» 

Нацрада реформ зі знаменитостями

15 травня відбулося перше засідання. Запросили на нього і українських активістів. Наприклад редактора «Наших грошей» Олексу Шалайського, видання якого слідкує за державними закупівлями. Але охоронець Адміністрації Президента не пустив його на засідання. Про це написав Шалайський на свому ФБ: «Саме в ці хвилини я мав би бути в АП на засіданні Національної Ради Реформ, але крісло біля моєї таблички лишилось порожнім. Так от. Я не винен.
Історія така. Запросили мене туди учора, і я, звісно, відмовився. Не люблю, коли тебе поїдають хронофаги. Однак сьогодні зранку подзвонив поважаний чоловік і відмовитись було вже гріх.
Прокравшись повз всі кордони міліції і пікет Автомайдану, я дістався врешті турнікету, де мене в списках знайшли, однак, оскільки я був без краватки - не пустили. Міліціонери з жалем зітхали, але було видно, що я - не перша людина, послана з цього органу влади через дрес-код. 
Охоронець показав мені список, де першими двома номерами стояли Яценюк-Гройсман і сказав: "Ви ж розумієте, які там люди".
Я звісно був без смокінгу, але далеко не в лахмітті. Ідея з"їздити в обід туди-сюди, аби перевдягнутись в лаковані мешти - мені навіть на думку не спадала: робоча зустріч. Про реформи. На них краватка не впливає. 
Так що не потрапив я в святая святих. Хоча мені туди і не дуже треба було, але однаково - каюсь.
І все ж таки, вийшовши з АП і купивши в сусідній забігайлівці пиріжок з м"ясом, подумав: "А якби я так само думав тільки про шашечки, то би вже здох з голоду"-)
».
Про дежзакупівлі Президент і сам поговорив. На його сайті написано слова Порошенка: «Процедура державних закупівель має стати прозорою та ефективною».
Щодо реформ і євронітеграці, то в Україні вони буксують тільки через дві держустанови. "Усі міністерства закінчили план виконання Угоди про асоціацію з ЄС, за винятком двох інституцій, які досі не спромоглися затвердити план імплементації - це Державне агентство з питань енергоефективності та енергозбереження та Державна служба гірничого нагляду і промислової безпеки України"​​ – Так сказав 16 травня на брифінгу заявив заступник глави адміністрації президента Дмитро Шимків

На Кременчуцький нафтопереробний завод «Привату» не пустили інспекторів


​13 травня представники групи "Приват" не пускали членів інспекційної комісії до резервуарів Кременчуцького НПЗ для проведення інвентаризації технологічної нафти. "Інспекція включає підтвердження кількості та якості нафти з вимірами і відбором проб. Представники "Привату" на заводі наполягають відібрані проби не вивозити з підприємства, а робити аналіз у заводській лабораторії, що є неприйнятним. Тому інспекцію досі не допустили ", - сказало джерело "Української правди," яка про таку сенсацію написала. Але далі новин про цю подію не було.

АНОНСИ


18 травня планується презентувати План законодавчого забезпечення реформ. Про це заявив Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман під час зустрічі із Заступником Державного секретаря Сполучених Штатів Америки з питань Європи та Євразії Вікторією Нуланд у п’ятницю.

З 19 по 22 травня відбудуться пленарні засідання Верховної Ради України

З 19 по 22 травня відбудуться пленарні засідання Верховної Ради України (вул. Грушевського, 5, сесійна зала).
Вхід за картками акредитації

19 травня в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства відбудеться установча Конференція проекту «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні»Інституту громадянського суспільства за підтримки представництва ЄС.
В рамках заходу учасники обговорять деталі реформи місцевого самоврядування та добровільного об’єднання громад, питання планування території та використання земель громад та інші.

Учасники Конференції:
В’ячеслав НЕГОДА, заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунальногогосподарства,
Станіслав ТОПОЛЬНИЦЬКИЙ, керівник сектору Громадянське суспільство і права людини Представництва Європейського Союзу в Україні,
Анатолій ТКАЧУК, директор з науки та розвитку Інституту громадянського суспільства,
Олександр МАЗУРЧАК – перший заступник виконавчого директора Асоціації міст України.

Час проведення заходу: 13.00
Адреса: м. Київ, вул.В.Житомирська, 9 (Мінрегіон, зал засідань, 4-й поверх)

Акредитація за телефоном (044) 590-47-93 або
на електронну пошту ShulhaSO@minregion.gov.ua

Акредитація проводитиметься до 16.00 18 травня 2015 року.


Коментарі