Постанова Нацкомісії, що регулює ринки
енергетики і комунальних послуг, яка
зобов’язує розраховувати граничну
вартість електроенергії враховуючи
формулу “Роттердам+” продовжує діяти
в початковій редакції. Питання користі
чи шкоди від діяльності цієї постанови
населенню і решта інсинуацій повинні
перевірити правоохоронні органи.
Національне антикорупційне бюро розпочало досудове розслідування за фактом зловживання службовим становищем посадовцями НКРЕ через так звану формулу "Роттердам+".
Національне антикорупційне бюро розпочало досудове розслідування за фактом зловживання службовим становищем посадовцями НКРЕ через так звану формулу "Роттердам+".
Раніше про Роттердам+ я писав:
3
березня 2016 року Національна комісія,
що регулює ринки енергетики і комунальних
послуг постановою
№289
запровадила методику розрахунку оптової
ціни електроенергії, яка чинна до
сьогодні. Згідно з нею, до складу граничної
ціни на електроенергію входять ціни
європейського індексу купівлі вугілля
оптовими європейськими споживачами в
портах Антверпена, Роттердама і Амстердама
(індекс API2), вартості перевантаження
вугілля на поїзди і доставки його в
Україну (фахту). В медіа цю формулу
відразу ж почали називати «Роттердам+»(1).
Нещодавно,
в грудні 2016 року, НКРЕКП опублікували
презентацію,
в якій підтвердили, що ця методика працює
до сьогодні (Фото 1). А зовсім нещодавно
на засіданні НКРЕКП Голова Комісії
Дмитро Вовк заявив
що цю формулу ніхто не скасовував.
Фото
1. Структура формування тарифів на
електроенергію ТЕС
[Джерело:
презентація
НКРЕКП].
Згідно
з 12-м слайдом презентації, в жовтні АРІ2
був 78,85 дол, до речі на сьогодні ціна
доставки вугілля за формулою АРІ2
становить
81.50 дол за тонну вугілля. Фрахт у жовтні
був 10,25 дол і максимальна ставка
перевантаження вугілля в порту — 7,8
дол. Таким чином, максимальна ціна тонни
вугілля, за формулою становить 96,9 дол,
на той час мала б становити 2470 грн.
На
сьогодні,
при сталій ціна за фрахт і перевантаження
ціна за тонну вугілля має становити
майже 2687 грн.
Як
відомо, в вересні 2014-лютому 2016 року
Україна купувала
вугілля в Південноафриканській
республіці, та на жаль, офіційна статистика
не
має даних
скільки вугілля Україна імпортувала з
2014 в ці роки.
1. Для
розуміння формули:
API2
“індикативна
ціна вугілля, яка визначається на
підставі середньої ринкової ціни на
європейському ринку (на основі середніх
індексів API2 на умовах CIF в основних
портах Західної Європи Амстердам -
Роттердам - Антверпен) за 12 місяців, що
передують місяцю встановлення
прогнозованої оптової ринкової ціни,
згідно з інформацією розміщеної на
офіційному веб-сайти Державного
підприємства «Держвуглепостач»;”
Фрахт
- “середня
вартість доставки вугілля з портів
Амстердам - Роттердам - Антверпен до
українського порту за 12 місяців, що
передують місяцю встановлення
прогнозованої оптової ринкової ціни,
згідно з інформацією опублікованою у
друкованому виданні «Промислові вантажі»
від 18 квітня 2016 року №4, від 20 червня
2016 року № 6, від 18 липня 2016 року № 7, від
19 вересня 2016 року № 9, від 17 жовтня 2016
року № 10 та від 21 листопада 2016 року №
11;”
Перевантаження
в порту - “середня вартість транспортування
вугілля із судна на склади українських
портів за 12 місяців, що передують місяцю
встановлення прогнозованої оптової
ринкової ціни, згідно з інформацією
опублікованою у друкованому виданні
«Промислові вантажі» від 18 квітня 2016
року №4, від 20 червня 2016 року № 6, від 18
липня 2016 року № 7, від 19 вересня 2016 року
№ 9, від 17 жовтня 2016 року № 10 та від 21
листопада 2016 року № 11;”
Коментарі
Дописати коментар