НАБУ перевіряє чи правильно, що ціни на електроенергію формуються з врахуванням Роттердам+

Постанова Нацкомісії, що регулює ринки енергетики і комунальних послуг, яка зобов’язує розраховувати граничну вартість електроенергії враховуючи формулу “Роттердам+” продовжує діяти в початковій редакції. Питання користі чи шкоди від діяльності цієї постанови населенню і решта інсинуацій повинні перевірити правоохоронні органи.
Національне антикорупційне бюро розпочало досудове розслідування за фактом зловживання службовим становищем посадовцями НКРЕ через так звану формулу "Роттердам+".


Раніше про Роттердам+ я писав:
3 березня 2016 року Національна комісія, що регулює ринки енергетики і комунальних послуг постановою №289 запровадила методику розрахунку оптової ціни електроенергії, яка чинна до сьогодні. Згідно з нею, до складу граничної ціни на електроенергію входять ціни європейського індексу купівлі вугілля оптовими європейськими споживачами в портах Антверпена, Роттердама і Амстердама (індекс API2), вартості перевантаження вугілля на поїзди і доставки його в Україну (фахту). В медіа цю формулу відразу ж почали називати «Роттердам+»(1).
Нещодавно, в грудні 2016 року, НКРЕКП опублікували презентацію, в якій підтвердили, що ця методика працює до сьогодні (Фото 1). А зовсім нещодавно на засіданні НКРЕКП Голова Комісії Дмитро Вовк заявив що цю формулу ніхто не скасовував.





Фото 1. Структура формування тарифів на електроенергію ТЕС [Джерело: презентація НКРЕКП].
Згідно з 12-м слайдом презентації, в жовтні АРІ2 був 78,85 дол, до речі на сьогодні ціна доставки вугілля за формулою АРІ2 становить 81.50 дол за тонну вугілля. Фрахт у жовтні був 10,25 дол і максимальна ставка перевантаження вугілля в порту — 7,8 дол. Таким чином, максимальна ціна тонни вугілля, за формулою становить 96,9 дол, на той час мала б становити 2470 грн.
На сьогодні, при сталій ціна за фрахт і перевантаження ціна за тонну вугілля має становити майже 2687 грн.
Як відомо, в вересні 2014-лютому 2016 року Україна купувала вугілля в Південноафриканській республіці, та на жаль, офіційна статистика не має даних скільки вугілля Україна імпортувала з 2014 в ці роки.


1. Для розуміння формули:
API2 “індикативна ціна вугілля, яка визначається на підставі середньої ринкової ціни на європейському ринку (на основі середніх індексів API2 на умовах CIF в основних портах Західної Європи Амстердам - Роттердам - Антверпен) за 12 місяців, що передують місяцю встановлення прогнозованої оптової ринкової ціни, згідно з інформацією розміщеної на офіційному веб-сайти Державного підприємства «Держвуглепостач»;
Фрахт - “середня вартість доставки вугілля з портів Амстердам - Роттердам - Антверпен до українського порту за 12 місяців, що передують місяцю встановлення прогнозованої оптової ринкової ціни, згідно з інформацією опублікованою у друкованому виданні «Промислові вантажі» від 18 квітня 2016 року №4, від 20 червня 2016 року № 6, від 18 липня 2016 року № 7, від 19 вересня 2016 року № 9, від 17 жовтня 2016 року № 10 та від 21 листопада 2016 року № 11;
Перевантаження в порту - “середня вартість транспортування вугілля із судна на склади українських портів за 12 місяців, що передують місяцю встановлення прогнозованої оптової ринкової ціни, згідно з інформацією опублікованою у друкованому виданні «Промислові вантажі» від 18 квітня 2016 року №4, від 20 червня 2016 року № 6, від 18 липня 2016 року № 7, від 19 вересня 2016 року № 9, від 17 жовтня 2016 року № 10 та від 21 листопада 2016 року № 11;”


Коментарі