Міністр економіки про потребу зусилля для українського бізнесу на ринках ЄС

Міністр економічного розвитку і торгівлі України Павло Шеремета сказав, що Угода буде вимагати від українських бізнесменів кращої якості і маркетингу (в розумінні знання закордонних ринків.) Українські товари, які будуть йти на європейські ринки  мають бути такими, які мають вищу додану вартість. 

Сьогодні напис Мade in Ukraine може понизити варість товару, а “Made in Germany” може підняти ціну на кілька відсотків. Це все залежить від сукупної якості товарів країни-виробника.
Чому інтеграція в європейські ринки важлива? Все що робиться Украною: повернутися з часом до нормальних взаємнин з ЄС і Росією, сказав Шеремета. Щодо торгівлі, то проста математика показує : кількість населення і ВВП на душу населення в країнах ЄС більший ніж в країнах Митного союзу. Європейський ринок є конкуретнтніший. Бонуси: вільний ринок з Туреччиною і вихід на ринок Північної Америки. Інтеграція з ЄС це як Ліга чампіонів, порівняно з проектованою колись Лігою СНД.
Але Європа боїтьсяУкраїни. І для цього в Шеремети було арифметичне пояснення. ВВП України на душу становить 10% порівняно з середнім Європейським. Польща, коли вступала мала 40% порівняно з Європейським. 
Щодо проблем, які виникнуть перед українським бізнесом, то Шеремета порадив не скиглити, тому що світ відкритий і ніяке міністерство не замінить енергію бізнесменів і менеджерів. З часом напис “Made in Ukraine” може грати на користь України. 
Про адміністрування євроніеграції чиновниками. Весь напрямок Євроінтеграції має бути курований підрозділом. Його, може, буде очолювати Міністр Євронітеграції. Шеремета сказав, що треба створювати і змінювати структури.  Залежно від цілі з’являються інструменти бачення. 
На питання про то що з наших товарів чекають на європейських ринках Шеремета прикинув такі сфери:
- Харчові продукти доданою цінністю, як-от курятина. На неї чекають, уже в більшій кількості як прописно квотами. 
- Росте попит на українське айті. 
- Якщо зробити переорієнтування в структурі машинобудування, то й воно стане прибуткоим на нововідкритому ринку. 
- Українська технічна освіта залишається конкурнтноспроможною. 
- Медичний туризм варто розвивати. Якщо він буде дешевшим як в Європі, і будуть дотримані європейські санітарні вимоги.

Коментарі