Безпека. Вона є одним із базових цінностей для спокою і нормального існування будь-якої системи цінностей. Пропоную переконатися в цьому на прикладах з "Моління" Данила Заточника.
Пригадую, як на другому курсі на "Історії української політичної думки" я сміявся із слова "блядня" і невпопад козиряв ним на семінарі. Я не зовсім розумів, що це наслідок порушення базової потреби безпеки і їжі, можливості гідної реалізації існування...
У Молінні Данила Заточника три рази зустрічається слово "блядня". У всіх цих випадках очевидно, що воно вжите для того щоб підкреслити загрозу від самовпевненості й керування державою заради свого інтересу.
Перерахуймо випадки вживання слова "блядня":
У тексті можна знайти ще багато повчань, які спираються на уявлення про гідність людини в державі, пов’язані із врядуванням на користь, а не за рахунок людей.
Так-от, хіба не стосується перша цитата сьогоднішніх реалій, як і вчорашніх чи позавчорашніх чи реалій кам’яного віку? Хіба не можна цим пояснити що люди їдуть закордон, а хтось ув’язується у не свої війни? А причиною можна вважати всього-на-всього негідне існування і відсутність вміння берегти безпеку.
Друга цитата стосується ролі керівників. Їх авторитетності і того ж вміння забезпечити безпеку для людей.
Третя цитата незабезпечення прав як наслідок самодурства і пихатості, яке призводить до приниження людської гідності.
У Жижека і постмодерністів, майже будь-який факт може допомогти створити новий опис дійсності. Даний текст, можливо теж(разом із правильним прочитанням "Моління...") може це зробити. Його, наприклад можна надіслати Президентові як аналітичну записку під назвою: "Залучення до втілення реформ компетентних людей з метою зберегти безпеку і гідність громадян".
Пригадую, як на другому курсі на "Історії української політичної думки" я сміявся із слова "блядня" і невпопад козиряв ним на семінарі. Я не зовсім розумів, що це наслідок порушення базової потреби безпеки і їжі, можливості гідної реалізації існування...
У Молінні Данила Заточника три рази зустрічається слово "блядня". У всіх цих випадках очевидно, що воно вжите для того щоб підкреслити загрозу від самовпевненості й керування державою заради свого інтересу.
Перерахуймо випадки вживання слова "блядня":
- "Не лгалъ бо ми Ростиславъ князь: лЂпше бы ми смерть, ниже Курское княжение; тако же и мужеви: лЂпше смерть, ниже продолженъ животъ в нищети. Яко же бо Соломонъ рече: ни богатества ми, ни убожества, господи, не даи же ми: аще ли буду богатъ — гордость восприиму, аще ли буду убогъ — помышляю на татбу и на разбои, а жены на блядню."
- "Или ми речеши: от безумиа ми еси молвилъ. То не видал есмь неба полъстяна, ни звиздъ лутовяных, ни безумнаго, мудрость глаголющь. Или ми речеши: сългалъ еси аки песъ. Добра бо пса князи и бояре любят. Или ми речеши: сългалъ еси аки тать. Аще бых украсти умЂлъ, то толко бых к тобЂ не скорбилъ. ДЂвиця бо погубляеть красу свою бляднею, а мужь свое мужество татбою."
- "Господине мои! То не море топить корабли, но вЂтри; не огнь творить ражежение желЂзу, но надымание мЂшное; тако же и князь не самъ впадаеть въ вещь, но думци вводять. 3 добрымъ бо думцею думая, князь высока стола добудеть, а с лихимъ думцею думая, меншего лишенъ будеть. Глаголеть бо в мирскых притчах: не скотъ въ скотЂх коза; ни звЂрь въ звЂрех ожь; ни рыба въ рыбах ракъ; ни потка въ потках нетопырь; не мужь в мужех, иже кимъ своя жена владЂеть; не жена в женах, иже от своего мужа блядеть; не робота в роботах под жонками повозъ возити. ДивнЂи дива, иже кто жену поимаеть злобразну прибытка дЂля."
У тексті можна знайти ще багато повчань, які спираються на уявлення про гідність людини в державі, пов’язані із врядуванням на користь, а не за рахунок людей.
Так-от, хіба не стосується перша цитата сьогоднішніх реалій, як і вчорашніх чи позавчорашніх чи реалій кам’яного віку? Хіба не можна цим пояснити що люди їдуть закордон, а хтось ув’язується у не свої війни? А причиною можна вважати всього-на-всього негідне існування і відсутність вміння берегти безпеку.
Друга цитата стосується ролі керівників. Їх авторитетності і того ж вміння забезпечити безпеку для людей.
Третя цитата незабезпечення прав як наслідок самодурства і пихатості, яке призводить до приниження людської гідності.
У Жижека і постмодерністів, майже будь-який факт може допомогти створити новий опис дійсності. Даний текст, можливо теж(разом із правильним прочитанням "Моління...") може це зробити. Його, наприклад можна надіслати Президентові як аналітичну записку під назвою: "Залучення до втілення реформ компетентних людей з метою зберегти безпеку і гідність громадян".
Коментарі
Дописати коментар